Meni Zapri

Dvig imunske odpornosti

Odpornost
(Pixabay)
Dobra imunska odpornost je nujna za boj proti raznim boleznim, bakterijam in virusom, ki nas najbolj napadajo v jesenskih, zimskih in pomladnih mesecih. Najbolj ogrožen imunski sistem imajo največkrat otroci in starejši ljudje. Odpornost lahko okrepimo na več različnih naravnih načinov:
  • s hrano
  • z gibanjem na svežem zraku – v naravi
  • z raznimi naravnimi pripravki (sirupi, itd)
  • s homeopatskimi zdravili
  • z naravnimi prehranskimi dopolnili
  • z eteričnimi olji
HRANA: Primerna hrana za dvig odpornosti je zdrava hrana – le to si vsak posameznik drugače tretira. Predvsem je zdrava hrana tista, ki je pripravljena in pridelana doma, brez konzervansov ter vsebuje veliko vitaminov in mineralov. Tudi če nimamo v sebi dovolj železa je naše telo manj odporno in ogroženo. Torej za dvig odpornosti je primerna vsa hrana, ki dviguje železo, nam daje dovolj mineralov in vitaminov:
  • sadje – priporočeno je uživanje velike količine svežega sadja: citrusov (limon, pomaranč, mandarin), kivi, banane (kalij)
  • zelenjava – sveža zelenjava, kuhana izgubi veliko mineralov in vitaminov: paprika (ima ogromno vitamina C)
  • ribe – so bogate z minerali, omego 3 in vitaminom E, ki krepi imunski sistem
  • rdeče meso – za dvig železa
  • probiotični jogurti, kefir
  • oves – ovsene kosmiče si lahko pripravimo že za zajtrk
  • česen – naravni antibiotik
GIBANJE NA ZRAKU Vsak dan se moramo vsaj pol ure gibati na svežem zraku. To ne pomeni stati ali se igrati. Gibanje pomeni – hojo, hitro hojo, tek – vse, kjer se nam srčni utrip dvigne in telo dobro prezrači. Gibanje naj bo v naravi. Trgovine so zaprti prostor – torej gibanje po trgovinah ne bo okrepilo imunske odpornosti, tudi fitnes je ne bo dvignil. Če hodite na fitnes je to sicer dobro za telo in za zdravje, vendar je kljub temu potrebno poskrbeti tudi za gibanje na svežem zraku. Ko to večini staršev povem, dobim vedno približno takšne odgovore:
  • saj smo zunaj: zunaj biti ali pa zunaj se gibati je velika razlika. Res je sicer, da je odlično če so otroci zunaj kot noter, vendar potrebujejo tudi dovolj gibanja, hoje – s tem se razvijajo tudi možgani in oni sami
  • nimamo časa (šola, vrtec, služba, aktinosti): ne boste verjeli tudi mi imamo dva šolo obvezna otroka, z veliko aktivnosti- ker smo vedno govorili isto smo si umislili psa –  ko imaš enkrat psa ga moraš peljat na sprehod: zjutraj na kratkega, popoldne na daljšega in avtomatsko si vzameš čas za gibanje na svežem zraku. Sprehodi so nas tudi povezali, saj je to čas ko smo skupaj in se pogovarjamo – ni drugih motilcev: televizorja, telefona, računalnika, itd.
  • otrok noče ven. Vsak otrok mora iti vsaj 1x na dan vsaj za pol ure ven. Predlagam namesto, vprašanja: »ali gremo na sprehod«, poziv: »zdaj gremo na sprehod«. Gibanje na svežem zraku je res nujno zato poskrbite za to.
Z RAZNIMI NARAVNIMI PRIPRAVKI Na spletu najdemo veliko raznih receptov za doma pripravljene sirupe, ki pomagajo dvignit odpornost in železo. Tudi navodil za izdelavo bombonov (jaz osebno se jih pri otrocih izogibam iz varnostnih razlogov)  za dvig imunske odpornosti. Nekaj takšnih receptov sem povzela tudi na tej strani in jih najete na povezavi domača lekarna.